In 2013 startten wij, Tim Deitmers en Tom Govers, het PolderMGZN. In deze luxe ondernemersglossy geven wij bedrijven de kans zich te presenteren aan de inwoners van de poldergemeenten Beemster, Graft-De Rijp en Schermer. We willen met dit blad alle inwoners van de gemeenten laten zien wat voor prachtige bedrijven we hier in onze omgeving hebben. Het wordt dan ook, twee keer per jaar, gratis huis-aan-huis verspreid.

Uitbreiding
De eerste twee edities in Graft-De Rijp bleken erg succesvol. Door toenemende interesse van buiten de gemeente zijn we gaan nadenken hoe we hen er bij konden betrekken. Zo is de uitbreiding naar de Beemster en Schermer tot stand gekomen. De oplage gaat hiermee van 3.000 naar maar liefst 10.000 exemplaren!

Het idee
Allebei zijn wij zelfstandig ondernemer in de marketing- en communicatiebranche. Bedrijven in de spotlights zetten is ons dagelijks werk. We waren op zoek naar nieuwe klanten voor onze huidige diensten. Toen we de registers opensloegen om daar een aantal bedrijven uit te benaderen kwamen we erachter dat we de meeste bedrijven niet eens kenden. Hoe kunnen we deze ondernemers, maar ook onszelf, presenteren naar een groot publiek?

En zo was het idee geboren. Een echte glossy met de ruimte voor lokale ondernemers om zichzelf en het bedrijf op de kaart te zetten.

Fusie
Zoals bekend zullen gemeente Graft-De Rijp en Schermer binnenkort fuseren met Alkmaar. Uiteraard zal het PolderMGZN door deze fusie niet ophouden te bestaan. De polderdorpen die nu nog binnen hun oorspronkelijke gemeente vallen, zullen medio maart 2015 gewoon een exemplaar van het magazine ontvangen.

Bereik
Het magazine wordt huis-aan-huis verspreid in de dorpen: De Rijp, Driehuizen, Graft, Grootschermer, Markenbinnen, Middenbeemster, Noordbeemster, Noordeinde, Oost-Graftdijk, Oterleek, Schermerhorn, Stompetoren, West-Graftdijk, Westbeemster, Zuidoostbeemster en Zuidschermer. Een direct bereik van 20.843 inwoners!